sluiten

Loginbox

Vul in de volgende velden je gebruikersnaam en wachtwoord in om in te loggen.


  • Gebruikersnaam:
  • Wachtwoord:
  •  
  • Bij elk bezoek automatisch inloggen.
  •  
  • Onlinestatus verbergen.


  •  


Achtervering 245

Laag liggen bij belasting voorkomen

fcvisser 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Woudrichem
Leeftijd:
Berichten: 52
Lid sinds: 11 / 2011
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 31.12.2012 - 15:28   -  
Wie kan mij adviseren omtrent de achterveren van m'n 245 uit 1983.
Zonder belasting ligt de auto keurig horizontaal. Met 5 man en bagage in de achterbak ligt hij diep in de veren. Dit rijdt onplezierig. Ik heb begrepen dat er zwaardere (dikkere) veren te monteren zijn. Klopt dit, helpt dit en hoe kom ik hier aan?
Ook zou het mogelijk zijn load adjusters te monteren. Ook hierover graag advies??

M.vr.groet, Ferry VIsser
Msuidgeest 
Top Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Flevoland
Leeftijd: 50
Berichten: 7260
Lid sinds: 06 / 2007
Homepage Privébericht
Verborgen
: Achtervering 245  -  : 31.12.2012 - 15:45   -  
Ferry, je avatarfoto doet vermoeden dat de auto achter toch al een beetje is ingezakt. Misschien moet je ook eens denken aan nieuwe dempers en niet alleen zwaardere veren. De betere bandenboer kan je daar ook bij helpen.
Mark

If the oceans die, we die (captain Paul Watson)
Ziko 
4th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Velp
Leeftijd:
Berichten: 544
Lid sinds: 03 / 2010
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 31.12.2012 - 17:02   -  
Dempers hebben bijna geen invloed op de hoogte van de auto , hier zijn de veren toch echt voor verantwoordelijk. Dus een setje verzwaarde veren monteren, zeker wanneer je ook een LPG tank achterin hebt liggen.
[b]245GL, 1984, [color=#0040FF]blauw[/color], B23A, M47.
245L, 1977, Automatic, [color=#FF4000]oranje[/color], stuurbekrachtiging, B21A (in restauratie)
P220-121 (Amazon Combi), 1967, roomwit, B20A, M41 (overdrive)
P220-121 (Amazon Combi), 1966, roomwit, B18A, M40 (project?/onderdelen)
[/b]
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd:
Berichten: 10225
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 31.12.2012 - 18:24   -  
Veren uit 1983 hebben misschien ook hun beste tijd gehad, afhankelijk van kmstand en gebruik zoals veel met zware lading rijden en een gastank achterin.
Nieuwe veren is zeker een verbetering, kan je altijd nog kiezen voor de verzwaarde versie.
V70 T5 geartronic 2014
940 Polar estate 1996
240 Turbo 1981
244 DL 1980
fcvisser 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Woudrichem
Leeftijd:
Berichten: 52
Lid sinds: 11 / 2011
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 10:05   -  
Dank voor alle reacties op mijn vraag.
Wie kan mij informeren waar ik een setje nieuwe veren kan kopen en wat deze ongeveer mogen kosten.
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd:
Berichten: 10225
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 10:20   -  
Misschien heb je hier wat aan: http://www.vomd.nl/index.php?m...04_381_382
V70 T5 geartronic 2014
940 Polar estate 1996
240 Turbo 1981
244 DL 1980
Msuidgeest 
Top Gear member
Avatar
m/v: mannelijk
van: geen selectie  Flevoland
Leeftijd: 50
Berichten: 7260
Lid sinds: 06 / 2007
Homepage Privébericht
Verborgen
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 10:44   -  
www.nordicar.nl

En zo er zijn nog meerdere leveranciers van Volvo-spullen.
Mark

If the oceans die, we die (captain Paul Watson)
lint 
Geartronic member
Avatar
m/v: mannelijk
van: NETHERLANDS  Ridderkerk
Leeftijd:
Berichten: 10225
Lid sinds: 02 / 2007
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 12:17   -  
Gezien de woonplaats van fcvisser heb ik VOMD gekozen. Uiteraard weet ik ook dat er meerdere leveranciers zijn van Volvo onderdelen. Ik probeerde alleen even mee te denken en heb verder geen aandelen in firma's van Volvo-onderdelen.
V70 T5 geartronic 2014
940 Polar estate 1996
240 Turbo 1981
244 DL 1980
fcvisser 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Woudrichem
Leeftijd:
Berichten: 52
Lid sinds: 11 / 2011
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 13:04   -  
Heren, veel dank voor de tips!!
Iroll 
6th Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Zeist
Leeftijd:
Berichten: 4457
Lid sinds: 12 / 2006
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 04.01.2013 - 13:14   -  
Je schokbrekers zou ik ook maar vervangen. Door het doorhangen hebben die flink op hun falie gekregen en zullen hun werk niet meer goed doen. Pas dan heb je weer een optimale wegligging zowel beladen als onbeladen, dat stuurt een heel stuk ontspannender en veiliger.
retsok 
2nd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie 
Leeftijd:
Berichten: 67
Lid sinds: 08 / 2010
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 06.01.2013 - 17:59   -  
Raar dat niemand hier vermeld dat er speciaal voor de 240 serie een hulpmiddel is gemaakt.
Omdat de 240 nogal op de Amerikaanse markt is gericht zijn de veren nogal slap voor Europeese begrippen. Door een LPG tank of zware lading gaat hij dus al snel doorhangen.
Voor €35,- (Nordicar) kun je een set verhogers kopen. Dan komt je auto 4 cm omhoog zonder aan veercomfort in te leveren.
Dikkere veren gaat al snel resulteren in klapperen van de achterkant als je niet zwaar beladen bent.
Probeer dus eerst de goedkope veerverhogers, voordat je allerlei dure veren en schokbrekers gaat vervangen. Dit is heel simpel zelf te monteren.
Wel flink vasseline aan de bout smeren. Het aluminium van de schijf gaat iets raars doen met de verzinkte bout. Na een tijdje zit het muurvast aan elkaar.

Ik weet uit eigen ervaring dat het kan lijken alsof je schokbrekers op zijn, maar met veerverhogers doen ze gewoon weer hun werk zoals dat hoort.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
volvo rob 
3rd Gear member
Avatar
m/v: geen opgave
van: geen selectie  Boornbergum
Leeftijd:
Berichten: 255
Lid sinds: 07 / 2007
Privébericht
Offline
: Achtervering 245  -  : 22.01.2013 - 16:20   -  
Deze bijvoorbeeld:

http://www.volvogue.com/Volvogue_Heavy_Load_Blocks.php


En als je handig bent, maak je ze zelf!


Maareh, als je wat te verspijkeren hebt, zou ik of Monroe Ride Levellers nemen of Nivomats!
 





Geregistreerden in dit topic

Momenteel geen geregistreerde binnen dit gebied



Cookies van dit forum verwijderen  •  FAQ / Help  •  Teampagina  •  Colofon   |  Actueele lokale tijd: 22.12.2014 - 15:49